Každý obchod bez výjimky potřebuje na jedné straně dodavatele toho, co by se v něm dalo prodávat, a na straně druhé odběratele, tedy zákazníky, kteří pak za to nabízené zaplatí. Ovšem zatímco si obchodníci mohou mezi dodavateli obvykle vybírat, se zákazníky je to jiná. Ty nikdo z obchodníků jen tak lehce nesežene, těm je třeba se náležitě nabízet a někdy i podbízet.
Zákazníků totiž velice často není tolik, kolik by jich obchodníci potřebovali. A platí to samozřejmě i pro obchody na internetu, tedy e-shopy. Ani zde nemusí být vždy tolik zákazníků, aby tito svými útratami toho prodávajícího uživili, a pokud obchody váznou, je to nepříjemná věc, se kterou se musí něco udělat.
A jak si pomáhají internetoví obchodníci, kteří nemají tolik zákazníků, kolik by potřebovali? Jak tito zvyšují na svých webech návštěvnost, aby mělo takové jejich obchodování perspektivu?
Užitečnou metodou, jak si zajistit dostatečnou návštěvnost webu, je optimalizace pro internetové vyhledávače. Optimalizací se totiž weby zbavují toho, co je nějakým způsobem poškozuje, touto se upravuje to, co není dokonalé, a dodává to, co tu chybí k tomu, aby byl web považován internetovými vyhledávači za dokonalý. A tím zajišťuje SEO e-shopů takovým internetovým obchodům lepší umístění mezi tím, co vyhledávají internetové vyhledávače lidem, kteří se po něčem shánějí.
Čím je web lépe optimalizován, tím získá jeho odkaz lepší pozici ve vyhledávačích. A na takové lepší pozici si ho všimne víc lidí, kteří o něj díky tomu projeví zájem. A tak leckterá firma SEO vysloveně potřebuje, aby se dostala internetové veřejnosti na oči a tím si získala pro svůj web vyšší návštěvnost. Protože návštěvnost tady představuje peníze, které si díky ní může internetový podnikatel vydělat. A k vydělávání přece takový internetový obchod slouží.